Téma: Environment
/ Környezet
1. LÉPÉS
Tevékenység:
Környezet témakörben a diákok szavakat gyűjtenek, saját
előzetes tudásuk és online szótár www.szotar.sztaki.hu
segítségével, amit okostelefonjukon használhatnak a feladat ideje alatt a
megoldáshoz. A szógyűjtés párokban történhet, 3 perc áll rendelkezésre.
Visszaszámlálást kivetíthetünk az interaktív táblára a https://vclock.com/timer/ online
alkalmazással „Timer” módban használva visszaszámol, de használhatjuk a
dekoratívabb https://www.timeanddate.com/countdown
weboldalon található visszaszámlálót is. A 3 perc alatt legtöbb szót gyűjtő
párost jutalmazhatjuk.
Ezután a csoportunk Google Classrom-jába (leírás itt
található Google classroom használatáról: http://tanarblog.hu/cikk/microsoft-classroom-a-digitalis-osztalyterem
) feltöltjük a Wordmint.com-on elkészített szókészletünkből összeállított betű összekeverő
(word scramble) feladatot. Ezt a diákok egyénileg (a gyengébbek párban)
megoldják, majd közösen ellenőrzünk az interaktív táblánál.
A szógyűjtésnél a szókincs és beszédkészség fejlesztése a
cél, és a keresztrejtvény esetében a helyesírás gyakoroltatása.
Szükséges eszközök:
Szükséges eszközök:
·
internetelérés
·
WordMint-en elkészített word scramble feladat a
környezet témakör szavaiból
·
interaktív tábla
·
tanulói okostelefonok
·
Google classroom (osztályterem) kialakítása a
csoporttal (ezt érdemes egy korábbi alkalommal elvégezni, hogy ne vigye az
időt)
Időtartam:
- szógyűjtés 3 perc plusz az egyeztetés 2 perc
- word scramble 5perc +1 ellenőrzés
Linkek:
LETÖLTHETŐ ANYAGOK
2. LÉPÉS
Tevékenység:
A tanulók megtekintenek egy
National Geographic által készített Youtube-on elérhető videót, melynek címe
Air Pollution 101 (az alábbi linken érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=e6rglsLy1Ys) a videó első
megtekintése után a Socrative (https://socrative.com) applikációval előre
elkészített kvízt töltik ki a videóval kapcsolatos kérdésekre válaszolva
miközben másodjára nézik azt. A csoport szintje alapján növelhető vagy
csökkenthető a megtekintések száma. Az általam a videóhoz készített Socrative
kvíz az alábbi kóddal importálható: SOC-39390704
Szükséges
eszközök:
·
internetelérés
·
WordMint-en elkészített word scramble feladat a
környezet témakör szavaiból
·
interaktív tábla
·
tanulói okostelefonok
·
Google classroom kialakítása a csoporttal (ezt
érdemes egy korábbi alkalommal elvégezni, hogy ne vigye az időt)
Időtartam:
- videó megtekintése: 2x 4 perc + rövid összehasonlító értékelés 1 perc
Linkek:
LETÖLTHETŐ ANYAGOK
A Socrative kvíz
importáláshoz segítség itt található: http://help.socrative.com/quizzes/import-quiz/import-a-quiz
3. LÉPÉS
Tevékenység:
A környezetvédelem témakörnél maradunk. A diákokkal más a légszennyezésen
kívüli környezetkárosító tevékenységeket gyűjtünk pl. vízszennyezés, a talaj
szennyezése, genetikailag módosított élelmiszerek, haszonállatok gyógyszeres-és
hormonkezelése, cirkuszok és az állatkínzás.
Csoportos (vagy létszámtól függően pármunka) következik. A Canva
(www.canva.com) interneten elérhető poszter készítő alkalmazást használva a
diákcsoportok/párok egy általuk kiválasztott környezetvédelmi témáról figyelemfelkeltő
posztert készítenek angol nyelvű feliratokkal. A tanulók választanak a
poszterhez az interneten képet/képeket illetve kitalálják, hogy milyen
figyelemfelkeltő feliratot írjanak a poszterre. Az elkészült posztereket a
csapatok letöltik, majd mindenki posztolja a saját csoportja által elkészített
munkát a Google osztályterembe.
Szükséges
eszközök:
·
internetelérés
·
tanulói okostelefonok vagy tanulói laptopok,
PC-k
Időtartam:
Canva alkalmazással poszter készítése: 15 perc
Linkek:
www.canva.com
LETÖLTHETŐ ANYAGOK
4. LÉPÉS
Tevékenység:
A Google osztályterembe megosztott munkákat közösen értékeljük, a tanulók
angol nyelven elmondják melyik munkák tetszenek nekik a leginkább, döntésüket
indokolják is.
Szükséges
eszközök:
·
internetelérés
·
tanulói okostelefonok vagy tanulói laptopok,
PC-k
Időtartam:
Közös megbeszélés, értékelés: 5 perc
A
MÓDSZERTANI ÖTLET MEGVALÓSÍTÁSÁNAK PEDAGÓGIAI CÉLJAI
A tanulóra
vonatkozó célok:
- idegennyelvi kompetenciák fejlesztése
- digitális kompetencia fejlesztése a WEB 2.0-ás eszközök bevezetésével a tananyag elsajátításába
- új tanulási stratégiák kialakítása fejlesztése
- idegennyelvi kompetenciák fejlesztése
- digitális kompetencia fejlesztése a WEB 2.0-ás eszközök bevezetésével a tananyag elsajátításába
- új tanulási stratégiák kialakítása fejlesztése
- a tanulók motiválása
- a kooperatív technikák, a hatékony csapatmunka ösztönzése a tanórán és azon kívül is.
A módszer hatása a tanári gyakorlatra:
- az új módszertani eszközök motiválóan hatnak a tanárra
- digitális kompetenciák fejlesztése
- a kooperatív technikák, a hatékony csapatmunka ösztönzése a tanórán és azon kívül is.
A módszer hatása a tanári gyakorlatra:
- az új módszertani eszközök motiválóan hatnak a tanárra
- digitális kompetenciák fejlesztése
A
módszertani ötletben használt IKT eszköz(ök) és pedagógiai célja:
- széles
sávú internetelérés
Az internet használat célja a WEB 2.0-ás alkalmazások (itt pl. Canva) használata pedagógiai, és szaktantárgyi fejlesztési célokra, valamint a többszintű, gyors, és hatékony kommunikáció. Fejleszti a tanulók kreativitását és minden diák a saját igényei szerint dolgozhatja fel a tananyagot, egyéni tempóban. Egymás munkáját megtekinthetik, értékelhetik. A csoportos munka nagyon kifejezetté válik. - tanuló
laptopok, táblagépek, PC-k vagy okostelefonok
Az iskola felszereltségétől függően használhatjuk ezeket, a tanulói okostelefonok bevonásánál buktató lehet azoknak különböző minősége, ezáltal nem minden diák részesül ugyanabban az tanulási élményben.
AJÁNLÁS
A megvalósítás során tapasztalt előnyök, nehézségek,
kockázatok
Előnyök:
-
a tanulók
motivációja jelentősen megnő
-
a hátrányos helyzetű tanulók lemaradását
csökkenti az IKT eszközök használata
-
a web 2.0 alkalmazások használatának
elsajátítása csapat vagy pármunkában a csapatmunkára való képességet és a
kreativitást is fejleszti
Nehézségek, kockázatok:
-
nem megfelelő eszközök és internetkapcsolat esetén
a feladatok akadozhatnak, ami elveszi a motiváló erőt és negatív élménnyé
változtathatja a tanulók és a pedagógus számra is
-
nem megfelelő felkészültség esetén az óra
döcögőssé, nehézkessé válhat
-
első alkalommal a felkészülés időigényes
-
A
MÓDSZERTANI ÖTLET ADAPTÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI
- Az elkészült anyagokat többször felhasználhatjuk, de meg
is oszthatjuk, sőt akár kollégáinkkal együtt is fejleszthetjük őket.
- Nem csak angol nyelv tanításánál alkalmazható, a kvíz
feladatokat például bármilyen tanórán alkalmazhatjuk. A Canva alkalmazás akár
egy vizuális kultúra órán is megjelenhet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése