2019. április 14., vasárnap

Papp Eszter Óravázlat: Environment


Téma: Environment / Környezet

1. LÉPÉS
Tevékenység:
Környezet témakörben a diákok szavakat gyűjtenek, saját előzetes tudásuk és online szótár www.szotar.sztaki.hu segítségével, amit okostelefonjukon használhatnak a feladat ideje alatt a megoldáshoz. A szógyűjtés párokban történhet, 3 perc áll rendelkezésre. Visszaszámlálást kivetíthetünk az interaktív táblára a https://vclock.com/timer/ online alkalmazással „Timer” módban használva visszaszámol, de használhatjuk a dekoratívabb https://www.timeanddate.com/countdown weboldalon található visszaszámlálót is. A 3 perc alatt legtöbb szót gyűjtő párost jutalmazhatjuk.
Ezután a csoportunk Google Classrom-jába (leírás itt található Google classroom használatáról: http://tanarblog.hu/cikk/microsoft-classroom-a-digitalis-osztalyterem ) feltöltjük a Wordmint.com-on elkészített szókészletünkből összeállított betű összekeverő (word scramble) feladatot. Ezt a diákok egyénileg (a gyengébbek párban) megoldják, majd közösen ellenőrzünk az interaktív táblánál.

A szógyűjtésnél a szókincs és beszédkészség fejlesztése a cél, és a keresztrejtvény esetében a helyesírás gyakoroltatása.

Szükséges eszközök:
 
·         internetelérés
·         WordMint-en elkészített word scramble feladat a környezet témakör szavaiból
·         interaktív tábla
·         tanulói okostelefonok
·         Google classroom (osztályterem) kialakítása a csoporttal (ezt érdemes egy korábbi alkalommal elvégezni, hogy ne vigye az időt)

Időtartam:
- szógyűjtés 3 perc plusz az egyeztetés 2 perc
- word scramble 5perc +1 ellenőrzés

Linkek:
LETÖLTHETŐ ANYAGOK














2. LÉPÉS
Tevékenység:
A tanulók megtekintenek egy National Geographic által készített Youtube-on elérhető videót, melynek címe Air Pollution 101 (az alábbi linken érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=e6rglsLy1Ys) a videó első megtekintése után a Socrative (https://socrative.com) applikációval előre elkészített kvízt töltik ki a videóval kapcsolatos kérdésekre válaszolva miközben másodjára nézik azt. A csoport szintje alapján növelhető vagy csökkenthető a megtekintések száma. Az általam a videóhoz készített Socrative kvíz az alábbi kóddal importálható: SOC-39390704


Szükséges eszközök:
 
·         internetelérés
·         WordMint-en elkészített word scramble feladat a környezet témakör szavaiból
·         interaktív tábla
·         tanulói okostelefonok
·         Google classroom kialakítása a csoporttal (ezt érdemes egy korábbi alkalommal elvégezni, hogy ne vigye az időt)

Időtartam:
- videó megtekintése: 2x 4 perc + rövid összehasonlító értékelés 1 perc

Linkek:
LETÖLTHETŐ ANYAGOK
A Socrative kvíz importáláshoz segítség itt található: http://help.socrative.com/quizzes/import-quiz/import-a-quiz

3. LÉPÉS
Tevékenység:
A környezetvédelem témakörnél maradunk. A diákokkal más a légszennyezésen kívüli környezetkárosító tevékenységeket gyűjtünk pl. vízszennyezés, a talaj szennyezése, genetikailag módosított élelmiszerek, haszonállatok gyógyszeres-és hormonkezelése, cirkuszok és az állatkínzás.
Csoportos (vagy létszámtól függően pármunka) következik. A Canva (www.canva.com) interneten elérhető poszter készítő alkalmazást használva a diákcsoportok/párok egy általuk kiválasztott környezetvédelmi témáról figyelemfelkeltő posztert készítenek angol nyelvű feliratokkal. A tanulók választanak a poszterhez az interneten képet/képeket illetve kitalálják, hogy milyen figyelemfelkeltő feliratot írjanak a poszterre. Az elkészült posztereket a csapatok letöltik, majd mindenki posztolja a saját csoportja által elkészített munkát a Google osztályterembe.

Szükséges eszközök:
 
·         internetelérés
·         tanulói okostelefonok vagy tanulói laptopok, PC-k

Időtartam:
 Canva alkalmazással poszter készítése: 15 perc



Linkek:
www.canva.com

LETÖLTHETŐ ANYAGOK








4. LÉPÉS
Tevékenység:
A Google osztályterembe megosztott munkákat közösen értékeljük, a tanulók angol nyelven elmondják melyik munkák tetszenek nekik a leginkább, döntésüket indokolják is.
Szükséges eszközök:
 
·         internetelérés
·         tanulói okostelefonok vagy tanulói laptopok, PC-k

Időtartam:
 Közös megbeszélés, értékelés: 5 perc
A MÓDSZERTANI ÖTLET MEGVALÓSÍTÁSÁNAK PEDAGÓGIAI CÉLJAI
A tanulóra vonatkozó célok:
- idegennyelvi kompetenciák fejlesztése
- digitális kompetencia fejlesztése a WEB 2.0-ás eszközök bevezetésével a tananyag elsajátításába
- új tanulási stratégiák kialakítása fejlesztése
- a tanulók motiválása
- a kooperatív technikák, a hatékony csapatmunka ösztönzése a tanórán és azon kívül is.

A módszer hatása a tanári gyakorlatra:
- az új módszertani eszközök motiválóan hatnak a tanárra
- digitális kompetenciák fejlesztése

A módszertani ötletben használt IKT eszköz(ök) és pedagógiai célja:
  • széles sávú internetelérés
    Az internet használat célja a WEB 2.0-ás alkalmazások (itt pl. Canva) használata pedagógiai, és szaktantárgyi fejlesztési célokra, valamint a többszintű, gyors, és hatékony kommunikáció.  Fejleszti a tanulók kreativitását és minden diák a saját igényei szerint dolgozhatja fel a tananyagot, egyéni tempóban. Egymás munkáját megtekinthetik, értékelhetik. A csoportos munka nagyon kifejezetté válik.
  • tanuló laptopok, táblagépek, PC-k vagy okostelefonok
    Az iskola felszereltségétől függően használhatjuk ezeket, a tanulói okostelefonok bevonásánál buktató lehet azoknak különböző minősége, ezáltal nem minden diák részesül ugyanabban az tanulási élményben.


AJÁNLÁS
A megvalósítás során tapasztalt előnyök, nehézségek, kockázatok 
Előnyök:
-           a tanulók motivációja jelentősen megnő
-          a hátrányos helyzetű tanulók lemaradását csökkenti az IKT eszközök használata
-          a web 2.0 alkalmazások használatának elsajátítása csapat vagy pármunkában a csapatmunkára való képességet és a kreativitást is fejleszti

Nehézségek, kockázatok:
-          nem megfelelő eszközök és internetkapcsolat esetén a feladatok akadozhatnak, ami elveszi a motiváló erőt és negatív élménnyé változtathatja a tanulók és a pedagógus számra is
-          nem megfelelő felkészültség esetén az óra döcögőssé, nehézkessé válhat
-          első alkalommal a felkészülés időigényes
-           
A MÓDSZERTANI ÖTLET ADAPTÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI
- Az elkészült anyagokat többször felhasználhatjuk, de meg is oszthatjuk, sőt akár kollégáinkkal együtt is fejleszthetjük őket.
- Nem csak angol nyelv tanításánál alkalmazható, a kvíz feladatokat például bármilyen tanórán alkalmazhatjuk. A Canva alkalmazás akár egy vizuális kultúra órán is megjelenhet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése