2019. május 17., péntek


Konstruktív kritikai reflexió Takács Krisztián: Legyen mobiltelefon az órán vagy ne? című blogbejegyzésére

Témája kritikai reflexiómnak
Hogy Takács Krisztián szerint mit szólhat
Az ember:
Legyen-e mobiltelefon az órán, vagy nem kell?
E feladatban azért nem is hagyatkozok másra,
Mert csoporttársam éles gondolkodása
Megfogott.
Lássuk, tőle miről olvasok!

Már a bevezetőben is él Kriszben a tudat,
Hogy az arany középutat
Nehéz megtalálni;
Miszerint senki legyen-e vagy akárki
A teló.
Pedagógusként kemény meló
Lesz nekünk,
Hogy lovaknak túloldalára át ne essünk.

Bizony bizony akad,
Akinek könnyű falat
A legtöbb alkalommal,
Hogy tanári hatalommal
Élve hát
Mellőzze a technikát.
Eme elvnek persze az az oka,
Hogy a kamaszok a
Figyelmüket akasztják szögre,
Utalván az appokra és a böngészőkre.

Fontos, hogy említésként felmerült,
Hogy noha az internet derült
Égnek pálmafája
Az információs Kánaánba;
Korunk diákjainak egy részét
Végképp
Hidegen hagyja
A megoldáskeresés egy adott feladatra.
Eredményt,
Elemzést
Kimásolnak könnyedén.
Láttam már ilyet, szóval kérdem én:
Milyen módon lesz belőlük olyan felnőtt, szülő,
Aki álhíreken fel nem bőszülő
Mentalitással él?
Számára mint a kenyér,
Annyira alapvető a kritikus gondolkodás?
Ki tudja: mikor micsoda, milyen mértékben releváns.

Osztom, hogy nem elég a tábla, a filctoll;
Oktatásunk lemaradt eléggé napjainktól.
S rigorózus
Pedagógus
Nem egy van, kik vélik,
Tanóra során bénít
Minden „digitális vacak”;
Jobb, ha termen kívül marad;
Ördögi fajták.
Alkalmazásukat tanulni nem akarják.

Nekem egyből eszembe később jutott volna,
S csoporttársamnak az élet piros pontja
Azért járna,
Mert az ügyet alaposabban körbejárva
Eleje-végéről
Nem zárkózik az online zaklatás tényétől.
Köznevetség tárgya és mém lehet bárki ma,
Elég egy fáradt kinézet, tanórán pár hiba.
Feltöltik, posztolják, osztják csordulásra,
Ím a személyiségi jogok csorbulása
Történik,
Mely fajulhat zsarolásig, visszaélésig.

Persze korántsem ily borús a helyzet;
Rugalmasság, figyelem csodát tehetnek
A felek részéről. Leomlanak a falak;
Kéznél lesz - nem otthon, vagy máshol -  a tananyag.
Fák garmada maradhat erdőkben,
Zengvén: „Tankönyv, (munka)füzet nem lesz belőlem!”.
Krisztián írja: a telefon híd lehet,
Tanulóknak tanuláshoz adhat ihletet.
Az a kulcs csupán, világosabb a napnál,
Hogy le ne ragadjunk egyetlen programnál.

Konkluzióként rögzítésre kerül,
Hogy a kockázat lehetősége benne ül
Ugyan, de az a bátor,
Aki nem fél az új hullámok hadától.
Blogbejegyzés végén optimista zárlat,
Csatlakozom: Viva La Mobilhasználat!

A kép forrása:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése